17 abril 2024

Com impactarà la intel·ligència Artificial en el màrqueting jurídic i desenvolupament de negoci?

Eugenia Navarro Per Eugenia Navarro
@eugenianavarros

La intel·ligència artificial (IAG) està destinada a tenir un impacte significatiu en el màrqueting jurídic i especialment en el desenvolupament de negoci de les firmes. Al meu entendre una aplicació directa és en la generació d'intel·ligència comercial, en el coneixement de la informació del client i en el seu comportament al mercat i també a la signatura.

Els departaments de màrqueting i desenvolupament de negoci s'han convertit en estratègics a les firmes i són capaços de marcar pautes estratègiques i facilitar als advocats oportunitats de negoci. Això no obstant, els advocats a títol individual també han d'estar orientats al desenvolupament de negoci i permanentment atents a les necessitats dels seus clients.

L'ús d'intel·ligència artificial generativa, a més, és de fàcil lusità, interactiva i en llenguatge natural, cosa que fa més accessible que mai la informació. El que no pot substituir de cap manera la intel·ligència artificial és la predisposició i actitud per a l'activitat comercial, així com la capacitat d'interaccionar amb les persones i generar vincles emocionals, però pot proporcionar informació valuosa.

En un entorn tan competitiu com l'actual, ara més que mai els professionals de gestió adquireixen un rol important estratègic on el coneixement del mercat i de les seves principals tendències són claus per orientar les accions de la firma i dels seus advocats.

La IAG pot processar grans volums de dades de manera ràpida i eficient, cosa que permet als professionals del màrqueting jurídic entendre el comportament del client i fins i tot mesurar l'efectivitat de les accions de màrqueting, així doncs, es converteix en una eina llança dades per la presa de decisions, per a la predicció daccions i la recerca de patrons. La IAG pot analitzar dades històriques per predir resultats legals i tendències en casos similars. Això pot ajudar a la signatura a prendre decisions més informades ia desenvolupar estratègies legals més efectives per als clients.

Cosa que també crec que pot ser interessant, és la capacitat de la IA en la personalització del contingut de màrqueting per a diferents audiències i segments de clients, de manera automàtica i especialment al contingut digital. En analitzar dades sobre les preferències i necessitats dels clients, la IA pot recomanar contingut específic que sigui rellevant i atractiu per a cada tipologia de clients i oferir contingut de valor per a cada audiència. Això permet tenir materials interactius, dinàmics adaptats.

Per descomptat, la IA pot automatitzar tasques rutinàries i repetitives, com ara l'enviament de correus electrònics, la programació de publicacions en xarxes socials, seleccionant el contingut òptim per a cada ocasió i la gestió de campanyes publicitàries. El millor és que, a més, pots mesurar el retorn, com és l'audiència, i el seu comportament pel que fa a les interaccions amb el client o el potencial. Això allibera temps perquè els professionals del màrqueting se centrin en activitats més estratègiques i creatives i se centrin en les accions que més valor aporten.

La IA pot ajudar a optimitzar les estratègies doptimització de motors de cerca (SEO) en analitzar dades sobre paraules clau, tendències de cerca i comportament de lusuari. Això pot millorar el posicionament en els resultats de cerca i augmentar la visibilitat en línia dels serveis legals, ajudant a establir les estratègies digitals de la signatura, generant més efectivitat. La IAG pot generar contingut legal per al lloc web de la signatura, blocs, materials de màrqueting i altres fins. Això pot ajudar a millorar la visibilitat i la qualitat dels materials promocionals de la signatura.

Però també pot generar nous productes i noves formes de prestar assessorament, generant noves línies de negoci com la redacció de contractes simples i la resposta a consultes freqüents, models de Lawtech a través de serveis en línia o plataformes per a la generació de serveis industrialitzats.

En qualsevol cas, lús de la IA pot tenir impacte en millorar la política de preus, la rendibilitat de la signatura i millorar els models de facturació per al client ajudant a crear models de facturació per valor.

En resum, la IA té el potencial de millorar l'eficiència, l'efectivitat i la personalització del màrqueting jurídic en proporcionar anàlisis de dades avançades, automatitzar tasques rutinàries, optimitzar estratègies en línia i oferir serveis legals bàsics de manera automatitzada. La IAG pot transformar el màrqueting mix d'una firma d'advocats en permetre definir millor els serveis, establir polítiques de preu més adequades, generar més abast en ser més accessibles els seus serveis en línia, generar contingut adaptat i alhora oferir oportunitats per a la innovació i la diferenciació en un mercat legal competitiu. Tot això, coneixent millor el client i limpacte de les accions que es realitzin. Una nova era del màrqueting jurídic amb recursos que mai no s'hauria imaginat quan vaig començar al sector l'any 2000.

 

 

Comparteix: