Blog de Comunicació i Màrqueting Jurídics
- Inici
- Publicacions
- blocs
- Blog de Comunicació, Màrqueting i Coaching
Blog de Comunicació, Màrqueting i Coaching
14/05/2024
Com deixar de ser un advocat perfeccionista i poc eficient?
Por Salvador Cortés El perfeccionismo es uno de los rasgos inherentes a la personalidad de los abogados y una de las causas de la pérdida de rentabilidad del despacho. El autor aporta una serie de consejos para que los profesionales de la abogacía sean más felices y productivos.
És possible el desenvolupament de negoci sense màrqueting i comunicació en un despatx d'advocats?
Per David Mur El màrqueting i la comunicació juguen un paper fonamental perquè les accions comercials siguin rendibles i realment impactin al públic objectiu. Ho desenvolupa l'autor en aquest article.
No tinc temps per a res: el drama de les iguales
Per Lidia ZommerL'autora analitza els pros i els contres de les iguales (o la contractació de determinats serveis jurídics per una suma fixa mensual) i planteja uns consells per afrontar els seus desafiaments.
Advocac-IA enganyosa
Per Francisco Pérez Bes Als Estats Units ja s'ha produït el primer cas en què el regulador ha iniciat un procés sancionador contra una campanya publicitària que afirmava fer ús d'intel·ligència artificial quan, de fet, no ho feia. Hi ha risc que aquest tipus de situacions passi a Espanya?
Com impactarà la intel·ligència Artificial en el màrqueting jurídic i desenvolupament de negoci?
Per Eugenia Navarro
La IA té el potencial de millorar l'eficiència, l'efectivitat i la personalització del màrqueting jurídic en proporcionar anàlisis de dades avançades, automatitzar tasques rutinàries, optimitzar estratègies en línia i oferir serveis legals bàsics de manera automatitzada. Ho desenvolupa l'autora en aquest article.
Nova retòrica per a la Intel·ligència Artificial
Per Rafael Guerra
L'anomenada Intel·ligència Artificial es troba en fase preadolescent i és el moment de començar a confeccionar-li una retòrica a mida. L'autor proposa una sèrie de consells.
La comunicació de l'informe oral i la cita de jurisprudència
Per Óscar Lleó
La seva finalitat no és altra que donar llum en relació amb els fets i fonaments jurídics en què les parts donen suport a les seves pretensions una vegada practicades les proves pertinents. L'autor aporta una sèrie de consells durant la seva exposició.
Quines són les soft skills d'un advocat d'èxit i que la Intel·ligència Artificial mai no podrà reemplaçar?
Per Berta Sants
La IA no podrà substituir les habilitats soft ja que es tracten d'habilitats interpersonals i socials, no relacionades amb coneixements tècnics, i que, juntament amb les competències tècniques marquen la veritable diferència entre un advocat d'èxit o no. L'autora exposa quines són les habilitats soft més necessàries per a l'advocacia.
Bones pràctiques en retòrica judicial
Per Rafael Guerra
L'autor suggereix als jutges quines són les millors virtuts retòriques per millorar-ne la qualitat verbal.
L'advocat conscient, alguna cosa per creure #forlawyers
Per a l'autora, l'advocat conscient és aquell que es demana quin és el repte i té aquesta capacitat d'abanderar inspirant des de l'exemple.
Quina empremta vols deixar? Quin serà el teu llegat? En aquest article es donen alguns consells per als professionals de l'advocacia.
El jugador de pòquer que amaga tot advocat
Per José Ramón Chaves
Segons l'autor, aquest joc de cartes atorga un gran valor a la comunicació entre les parts, a l'estratègia de la conducta ia la valoració de riscos. I analitza en aquest article les analogies amb l'advocacia.
La marca personal de l'advocat com a base per al desenvolupament de negoci
Per David Mur
Hi ha molta confusió sobre què significa tenir una bona marca personal: popularitat, ser el millor de la classe, aparentar…. L?autor aclareix què és i com desenvolupar-la.
15 consells a advocats joves per fer desenvolupament de negoci
Per Lidia Zommer
L'autora aporta algunes recomanacions i una conclusió poderosa per a tot associat d'una firma a qui agradaria aportar clients i assumptes al despatx.
Plans de negoci, accions promocionals, estratègia de comunicació, posicionament al mercat... informació i eines útils perquè els nous advocats i els estudiants de Dret comencin a familiaritzar-se amb el que, possiblement, no els ensenyaran. Autors: David Mur, Donna Alcalá, EugeniaNavarro, Francisco Pérez Bes, Jaume Saz Fernández-Soto, Lidia Zommer, José Ramón Chaves, Marc Gericó, Óscar Lleó, Rafael Guerra, Javier Lorente, Salvador Cortes, Berta Sants, Cristina M. Ruiz , Diego Alonso, José Luis Pérez Benítez, Maria Antònia Carmona, Rosa Manrubia .