08 febreiro 2024

A marca persoal do avogado como base para o desenvolvemento empresarial

David muro Por David muro

teawww.differencelegal.com

Twitter@Davidmurof

LinkedIn 

Algunha vez te preguntas se tes unha marca persoal? Quizais non, ou simplemente nin o consideras porque pensas que a marca persoal non che convén porque é algo destinado a un selecto número de avogados cunha gran traxectoria, renome ou reputación.

O que seguramente pensaches como avogado é que necesitas atraer clientes, que cómpre atraer a atención do teu público obxectivo dalgún xeito, destacar da competencia e facturar como te mereces.

Pois comezarei por dicirche iso marca persoal é a base para o desenvolvemento empresarial. A pregunta non é se tes unha marca persoal, é se traballas na túa marca persoal porque, simplemente, Todos e cada un de nós temos unha marca persoal.

Como dixo Jezz Bezos, fundador de Amazon: "A marca persoal é o que a xente di de ti cando non estás presente".". Non podería estar máis de acordo con esta afirmación. A marca persoal non é máis que a pegada que deixamos nos demais, é a percepción que os demais teñen de nós, tanto a nivel persoal como profesional.

Non é unha vergoña que deixemos ao risco dos acontecementos algo tan poderoso como o control desta percepción nos demais? A marca persoal é un ben moi preciado e absolutamente necesario no ámbito profesional, xa sexas un avogado que traballa por conta allea, se es o fundador do teu propio despacho ou, simplemente, se queres aspirar a ter unha carreira profesional que responde ás expectativas que se estableceu para si mesmo.

O primeiro que hai que ter claro é que estamos a falar dunha marca, é dicir, dunha promesa de valor, do que os demais esperan de nós. Esta promesa de valor dependerá da forma en que soubemos impactar nos demais. O segundo é que é algo persoal e intransferible. Trátase da AUTENTICIDADE, e escríboo en maiúscula.

Se somos capaces de traballar a nosa marca persoal asociada á nosa especialidade, vantaxes competitivas, mensaxes para transmitir e a nosa propia forma de ser e de facer, teremos unhas bases moi sólidas para poder afrontar o desenvolvemento empresarial.

Hai moita confusión sobre o que significa ter unha boa marca persoal: popularidade, ser o mellor da clase, aparencia... Non ten nada que ver con iso! Por suposto, a popularidade pode vir dun gran traballo de marca persoal, pero non se limita a iso. Cantas persoas son populares por razóns alleas ao seu control, ou por motivos que poden prexudicalos profesionalmente ou mesmo persoalmente?

E se somos os mellores da clase, os máis intelixentes, os que máis controlamos unha materia ou especialización?, ¿é suficiente? A resposta é un non definitivo. Aínda que os coñecementos e habilidades técnicas son básicos para desenvolver unha marca persoal, non son suficientes.

E como desenvolver a túa marca persoal?

O primeiro, aínda que a estas alturas parece algo moi trillado, é vontade, ganas e constancia. A vontade e o desexo de impactar nas persoas nas que quero impactar como realmente queiras. E, sen dúbida, iso ven de coñecerse a si mesmo.

Cremos que nos coñecemos moi ben, e quizais sexa o caso de vós, pero hai moita xente que non se coñece en profundidade. E realmente, non coñecernos a nós mesmos, pensar que somos algo que non somos xera moita frustración.

Fai un exercicio de autoavaliación: cales son as túas vantaxes competitivas?, cal é o teu propio estilo?, como podes engadir valor? Lembra que todos temos algo que nos fai diferentes.

Despois de ter claro iso, que non é tan sinxelo como parece e que vai levar tempo, pregunta ao teu redor: escolle unha serie de persoas da túa contorna, amigos, compañeiros de traballo, coñecidos, familiares e mesmo clientes, e pregúntalles. como te ven, cales pensan que son as túas virtudes e os teus defectos.

O resultado de comparar o que pensan os demais co que pensa cada un de nós pode ser sorprendente e quizais facernos reflexionar.

Se chegaches ata aquí estás no bo camiño, comezas a forxar a túa marca persoal. Desde aquí pensa: Como che gustaría que te percibisen? Marcar obxectivos en función diso, son moitos e depende de cada un: darse a coñecer, xerar influencia, atraer novos clientes, ascender no traballo ou aspirar a un mellor, etc.

A partir de aquí, pensa cal é a mellor estratexia para acadar estes obxectivos, aplicala e medir os resultados.

O marketing de contidos pode ser un gran aliado no desenvolvemento da túa marca persoal. Pregúntate o que che interesa obxectivo ou público obxectivo, sobre que temas podes escribir e como achegarlles o teu contido.

Hoxe en día existen multitude de fórmulas para facer chegar o teu contido ao teu público desexado: redes sociais, publicacións, impactos nos medios (lembra que un xornalista non lle vai dicir que non aos bos contidos), boletíns, pílulas audiovisuais, etc.

Se puideches traballar na túa marca persoal, verás como vender se fai moito máis fácil, ou mellor dito, moito menos difícil. Darache visibilidade, fiabilidade, reputación e diferenciación, ingredientes moi necesarios para poder chamar a atención dos teus potenciais clientes.

Para rematar, douche uns consellos: A mellor forma de traballar na túa marca persoal será desenvolver relacións. Sae da "cova", coñece xente interesante, fala, mostra a túa opinión honesta, debate, fala e fomenta estas relacións.

O ambiente na liña axudarache a traballar na túa marca, pero no medio ambiente fóra de liña, Na vida real, poderás confirmar ao resto que es auténtico e que o que dis e fas dixitalmente reflíctese fielmente na "rúa".

Non sempre é así, por desgraza, xa que as posturas, a falsidade ou a impostura grandiosa están á orde do día, pero gústame pensar que un mentireiro é pillado antes que un coxo, e o "fume" e os falsos Gurus caen baixo o seu propio peso tarde ou cedo.

Confía en ti e na túa diferenza e aproveita as túas posibilidades, porque se non o fas, os demais tampouco.

 

Compartir: