16 xaneiro 2024

A morte da facturación horaria?

Eugenia Navarro Por Eugenia Navarro
@eugenianavarros

No sector xurídico, onde a precisión e a eficiencia son cruciais, a facturación por hora foi unha práctica tradicionalmente arraigada. Non obstante, a insatisfacción entre os clientes foi aumentando, xerando un cambio de perspectiva na forma de facturar os servizos xurídicos. A resistencia á facturación por hora xeneralizouse entre os clientes legais, e os motivos desta aversión son numerosos e ben fundados. Exploraremos as razóns polas que a facturación horaria non está a favor dos clientes no ámbito xurídico, examinando as limitacións e retos aos que se enfronta, así como as alternativas emerxentes que buscan satisfacer as expectativas cambiantes dos que buscan servizos xurídicos.

Pero a pesar das críticas, a facturación horaria segue a ser un sistema de xestión habitual en moitos despachos de avogados e presenta claras vantaxes nos modelos de xestión interna dos despachos, pero decididamente non é un bo modelo de facturación para os clientes, que queren facturar por valor. . É o mesmo unha hora de traballo complexo que unha que se pode normalizar? É igual unha hora de noite que a primeira hora da mañá?...

A facturación por hora ofrece unha medida tanxible e cuantificable do traballo realizado por un avogado. Isto pode ser especialmente importante nos casos nos que o tempo e a complexidade das tarefas son difíciles de prever con antelación, e tamén permite a adaptación á variabilidade da carga de traballo e á complexidade dos casos, isto implica que, se un caso que require Extra O esforzo pode reflectirse no número de horas facturadas, o que pode ser xusto para os avogados e para a firma, pero non inclúe a dificultade e o valor das horas.

Non podemos negar que a facturación horaria foi un modelo tradicionalmente aceptado no sector xurídico. Moitos clientes están familiarizados con este enfoque e parécelle comprensible, xa que lles proporciona un desglose detallado dos servizos prestados, pero non se adapta aos hábitos de compra actuais, nos que o cliente quere ter certa previsibilidade tanto do desenvolvemento do servizo como do custo. vaise incorrer.

A gran maioría das críticas a este modelo é a posible falta de incentivo á eficiencia. A facturación por horas pode incentivar aos avogados a traballar máis horas en lugar de ser eficientes. Isto pode levar a centrarse na cantidade de tempo empregado en lugar da calidade e eficacia dos servizos xurídicos prestados. Non podemos esquecer que estamos na era da eficiencia na que a tecnoloxía e, sobre todo, a intelixencia artificial xerativa cambiarán os modelos de relación cliente/avogado. A facturación por horas pode desalentar a adopción de métodos máis eficientes, como a automatización de procesos ou o uso de tecnoloxía xurídica avanzada, pero as empresas terán que adaptarse a esta nova forma de traballar, onde os traballos estandarizables terán pouco valor económico porque poden realizarse mediante unha máquina. Os avogados poden temer que a eficiencia redunde en menores ingresos se se lles paga exclusivamente por horas traballadas. Unha vez máis, a facturación por valor e unha correcta política de prezos diferenciarán entre empresas, marcando unha vantaxe competitiva para quen sabe equilibrar razoablemente o custo co valor aportado.

A facturación por hora ofrece un desglose detallado dos custos asociados a un caso específico, o que pode ser útil para os clientes que queiran comprender en detalle como se está a utilizar o seu tempo e os seus recursos legais. Pero a facturación por valor non significa que non mostres como traballas e un desenvolvemento de como vai afrontar o traballo legal, pola contra, require unha Xestión de Proxectos que axude aos clientes a comprender os posibles escenarios e riscos do seu caso. , operación ou litixio.

Pero creo que o maior defecto deste modelo é que pode crear un conflito de intereses entre o avogado e o cliente. Mentres o cliente busca resolver o problema de forma eficiente e económica, o avogado pode estar motivado para prolongar o traballo ou para estudar un caso sen parar.

O que non podemos negar é que é un modelo tedioso para o avogado que, aínda que é excelente para o control de xestión, esixe unha férrea disciplina nos avogados moi ocupados, que odian ter que cubrir as súas follas de horas. Isto xera ineficiencias no sistema que prexudican tanto á empresa como aos seus clientes. A presión para rexistrar un número específico de horas pode provocar unha imprecisión no seguimento do tempo ou mesmo unha inflación das horas traballadas, o que afecta á precisión da facturación.

Centrarse no tempo dedicado a unha tarefa pode desviar a atención do valor real que os avogados aportan aos seus clientes, como coñecementos especializados, experiencia e resolución eficaz de problemas, e por outra banda xerar certos niveis de ansiedade, sabendo que serán avaliados. en función dos devanditos horarios. É certo que diferentes solucións tecnolóxicas xa axudan a asignar horas de xeito automático mentres o avogado traballa nos temas.

O uso de modelos alternativos á facturación horaria é un feito, tarifas fixas, tarifas iguais ou modelos de valor son o que demandan os clientes. Os modelos de facturación deben aliñar mellor os intereses do avogado cos do cliente e fomentar a eficiencia e a transparencia.

En todo caso, os clientes non queren nin lles gustan o modelo de facturación horaria que languidece ante propostas máis creativas e adaptadas ao que significa para eles o valor. O uso das horas como modelo de xestión interna sobrevivirá, pero podemos concluír que aos clientes non lles gusta como modelo de facturación, e as regras do mercado son as que marcan as tendencias.

Compartir: