22 Abril 2024

O de Coca-Cola

Laura FauceurPor Laura Fauceur
Twitter @laurafauq

Hai anos, unha persoa que foi moi importante na miña vida profesional repetíame: “ti es o de Coca-Cola, sempre; "Tes que deixar de poñerte nesta posición para comezar a ser tomado en serio".

Con cariño, o que quería dicirme con esta frase era que se non deixase de servir Coca-Cola, nunca me verían como outra cousa que unha camareira. Que deixei de ser organizador de eventos para converterme no seu protagonista.

Recoñezo que hai tempo que me sentín máis cómodo no backstage que no escenario (grazas, Síndrome de impostor, permíteme, pero aprendín a manterte a raia). Pero o tempo e a experiencia demóstrame día tras día a importancia, incluso a imprescindible, de ser Coca-Cola. Ou, dito doutro xeito, que quen achega a Coca-Cola traballou moito, moito.

Nos anos que levo no sector xurídico, teño organizado (non só, claro está, todo o contrario) todo tipo de eventos: conferencias, mesas redondas, charlas, relatorios e clases, claro. Pero tamén cumes, obradoiros, conferencias, encontros, xornadas de demostración, hackathons, festivais, sprints, sen conferencias,...

Pois ben: estes acontecementos de xeometría variable provocaron o nacemento de innumerables proxectos, colaboracións, amizades, produtos, servizos, empresas, asociacións, oficinas...

É certo que non podo estar orgulloso de ter sido protagonista de todos eles –de feito non fun protagonista de ningún–, pero quédame coa satisfacción de ter sido a forza instigadora destes feitos, e agora sei. que se non fora por estes momentos efémeros pero sumamente intensos, nada pasaría.

Porque unha cousa está clara: para innovar hai que deseñar momentos, espazos, encontros e interaccións que non provoquen os mesmos vellos pensamentos, inercia, falta de enerxía e medo paralizante. Non se debe subestimar a importancia do contexto, do medio ambiente e das actividades realizadas.

Unha reunión de Teams, ou persoalmente, arredor dunha mesa de cristal que tocamos con coidado para non deixar marcas cos dedos, pode non ser o ambiente axeitado para buscar solucións innovadoras a un problema arraigado. Adestrar en intelixencia artificial xenerativa sentado durante moitas horas nun peroaca Escoitar charlas longas pode non ser a forma ideal de abordar o tema.

A boa noticia é que, como todo na vida, os eventos e as interaccións sociais están deseñados. Ben, corríxome: como todo nesta vida, pódense deseñar.

Desde a invitación ao evento ou reunión en cuestión, ata o seguimento posterior, incluíndo o lugar, a recepción, a comunicación, as presentacións, as interaccións entre os asistentes, o formato das intervencións, o catering, os idiomas, o falar, ton de voz, vestimenta, etc. Todo isto pódese pensar, decidir, traballar, mellorar en función do resultado que se pretenda obter para todos os implicados: asistentes/usuarios, organizadores, patrocinadores, etc.

Nós en Coca Cola encargámonos de todo isto, e con moita honra. Deseñamos momentos para que a maxia suceda: sinerxías, creatividade, proxectos disruptivos, solucións brillantes...

Pensaches nas reunións que tes cos teus clientes? Cos teus compañeiros? Os eventos nos que participas ou organizas? Sempre que consideres que o resultado non é o que esperabas, detente e pensa: como podería redeseñar este momento para que suceda X? E probalo...

Compartir: