Exercicio por licenciado / a en Dereito en España

Se regula por la Ley de Acceso – Ley 34/2006, de 30 de octubre, sobre el Acceso a las Profesiones de la Abogacía y la Procura – entró en vigor el 31 de octubre de 2011.

El objeto de dicha Ley es regular el título profesional para el ejercicio de la profesión de la Abobacía y la Procura, mejorando la capacitación de los abogados, para lo cual establece un sistema de excelencia que tiene tres pilares básicos:

1.- Mestre de acceso á profesión xurídica. Realización dun curso de formación específico para adquirir un conxunto de habilidades profesionais específicas.

2.- Desenvolvemento dun período de prácticas externas.

3.- Exame de acceso. Realización dunha avaliación da aptitude profesional antes da inscrición no colexio profesional correspondente.

Reglamento de la Ley de Acceso – Real Decreto 64/2023, de 8 de febrero, por el que se aprueba el Reglamento.

La colegiación es obligatoria para poder ejercer la Abogacía en España. La incorporación a un solo Colegio de la Abogacía es suficiente para ejercer en todo el territorio nacional siendo ese Colegio el del domicilio profesional único o principal.

Este sistema de adhesión único facilita a mobilidade profesional do avogado ao permitir o exercicio gratuíto en todo o estado sen necesidade de máis trámites que os esenciais e mellora a libre elección do avogado por parte do cliente.

Para actuar profesionalmente no ámbito territorial de calquera colexio distinto a aquel ao que se incorpore, o avogado non poderá ser obrigado a cualificar nin pagar ningunha compensación económica distinta das que normalmente se requiren aos membros do colexio onde intervirá.

Toda abogada y abogado incorporado a cualquier Colegio de la Abogacías de España podrá prestar sus servicios profesionales libremente en todo el territorio del Estado, en el resto de los Estados miembros de la Unión Europea y en los demás países, con arreglo a la normativa vigente en destino al respecto en cuanto a Ejercicio Ocasional y Permanente.

Pódese desenvolver o exercicio da profesión xurídica individualmente pola súa conta, como propietario dunha oficina, ou en nome doutras persoas, como colaborador dunha oficina individual ou colectiva. Neste sentido, hai que facer referencia a Real Decreto 1331 / 2006, publicado no BOE do 18 de novembro, sobre a "relación laboral especial dos avogados" que prestan os seus servizos en despachos de avogados individuais ou colectivos.

Así mesmo, os avogados poden exercer a avogacía colectivamente, agrupándoos baixo calquera das formas xurídicas da lei, incluídas as sociedades mercantís, así como asociando nun réxime de colaboración multiprofesional con outros profesionais liberais non incompatibles. Está previsto no Lei 2/2007, do 15 de marzo, de Sociedades Profesionais.