15 Abril 2024

Os expertos defenden o uso de Medios Apropiados de Resolución de Disputas (MASC)

Dende a esquerda Á dereita: María José Costa, Maria Arias Navarro Directora Xurídica do Centro Español de Mediación; Pascual Ortuño, maxistrado do Audiencia Provincial de Barcelona; Juan Antonio Rodríguez, veciño da Subcomisión de Métodos Alternativos de Resolución de Conflitos do Consejo General de la Abogacía Española; Ana Carrascosa, maxistrada do Audiencia Provincial de Palencia e Emiliano Carretero, director executivo do programa de Mediación Intraxudicial da Universidade Carlos III.
Dende a esquerda De esquerda a dereita: María Arias Navarro, Directora Xurídica do Centro Español de Mediación; María José Costa, letrada da Administración de Xustiza, Pascual Ortuño, maxistrado do Audiencia Provincial de Barcelona; Juan Antonio Rodríguez, veciño da Subcomisión de Métodos Alternativos de Resolución de Conflitos do Consejo General de la Abogacía Española; Ana Carrascosa, maxistrada do Audiencia Provincial de Palencia e Emiliano Carretero, director executivo do programa de Mediación Intraxudicial da Universidade Carlos III.

A incorporación dos medios adecuados de resolución de conflitos (MASC) ao noso sistema xudicial foi analizada polo miúdo nunha xornada formativa organizada pola Consejo General da Abogacía, na que varios expertos defenderon as vantaxes do seu uso.
Esta sesión forma parte das actividades desenvolvidas pola Consejo General da Avogacía para analizar en profundidade o anteproxecto de Lei orgánica de medidas en materia de eficacia do servizo público de xustiza e accións colectivas de protección e defensa dos dereitos e intereses dos usuarios. Esta norma, que está en trámite parlamentario, inclúe o uso do MASC como requisito procesual.
“Este proxecto promove solucións negociadas. O cidadán debe elixir o medio que lle pareza máis axeitado para resolver un conflito e a competencia non sempre é a máis axeitada”, sinala María José Costa, avogada da Administración de Xustiza na Consellería de Presidencia, Xustiza e Relacións cos Tribunais. , nunha mesa redonda moderada por Juan Antonio Rodríguez, decano do Colexio de Avogados de Santa Cruz da Palma e presidente da Subcomisión de Métodos Alternativos de Resolución de Conflitos do Consejo General de la Abogacía Española.
Costa tamén asegurou que o anteproxecto contempla un sistema de incentivos e sancións para fomentar o uso dos MASC. "As partes veranse obrigadas a tentar chegar a un acordo, e demostralo. Só así poderán presentar a demanda”, asegurou.
María Arias Navarro, directora xurídica do Centro de Mediación de España, sinalou que o uso do MASC "é un requisito previo, ninguén che obriga a un acordo nin che prohibe acudir a un xuíz". Asegurou que "os datos avalan a eficacia destes procedementos, poden ser máis áxiles e menos custosos". E falou da necesidade de analizar as barreiras que limitan o uso dos MASC, e neste sentido referiuse ao recoñecemento profesional dos mediadores, a retribución adecuada ou a criterios comúns para a súa formación.
Desta necesidade de establecer criterios para a formación dos mediadores tamén se pronunciou Emiliano Carretero Morales, director executivo do programa de Mediación Intraxudicial da Universidade Carlos III, quen, por outra banda, explicou que “o requisito procesual só esixe acudir a un primeiro sesión de formación". E asegurou que a norma tamén supón un cambio no sistema de custos, porque se lle impoñerán ao partido que se negou inxustificadamente a acudir á mediación.
O xuíz Pascual Ortuño asegurou que a implantación do MASC é unha vantaxe para a avogacía: "Permítennos ofrecer solucións rápidas e eficaces aos clientes e facilitan o mantemento das relacións entre as partes".
E a xuíza Ana Carrascosa tamén falou da importancia de que os avogados confíen nestes medios para que o poidan facer os seus clientes: “O primeiro traballo do avogado é prescribir os medios axeitados. Pídoche que abras a túa mente ao gran mundo que crea MASC. Os avogados teñen que ofrecer ao cliente a mellor solución para o seu conflito, se é xurisdición, entón xurisdición, e se é mediación, entón mediación".
"Nas túas mans está garantir que funcionen ben e non sexan un mero requisito procesual e letra morta", engadiu. "Hai que garantir a calidade do servizo".

Compartir: