20 decembro 2023

Clara Jiménez: "Temos que reaprender a consumir información nesta era dixital"

Falsas, noticias falsas, información manipulada... Cada vez é máis difícil saber se algo é certo ou non en internet. Ata tal punto que o 83% dos españois considérao un problema, segundo os datos do Eurobarómetro deste ano.

Para combater a desinformación, nunha sociedade que cambiou radicalmente a súa forma de obter información, en 2018 o Maldito sexa, un medio dixital dedicado a verificar datos e proporcionar aos cidadáns ferramentas de verificación.

"Como cidadáns temos que reaprender a consumir información nesta era dixital na que as liñas son moito máis borrosas", di Clara Jiménez Cruz, cofundadora e CEO de Maldita.es.

Á hora de investigar se a información é falsa, sempre aplican a mesma metodoloxía: un editor recibe contidos que teñen indicios de que poden ser falsos e con el iníciase o proceso de verificación.

Segundo o tipo de contido, o equipo recorre a fontes oficiais, estatísticas, leis ou as propias fontes afectadas. As imaxes e vídeos son sometidos a análise forense para determinar se foron manipulados e, unha vez rematado este paso, oito editores auditan a noticia e votan a súa publicación. Debe haber catro votos a favor e ningún en contra para que se divulgue unha verificación.

"Temos moita responsabilidade á hora de sinalar que un medio de comunicación puido publicar algo falso, que un político puido dicir algo falso ou que contidos nas redes que se están distribuíndo masivamente son falsos", di Clara Jiménez.

Con campañas como Boulobus, xornalistas e formadores de Maldita.es percorren diferentes localidades para axudar aos cidadáns a recoñecer os enganos que reciben, tarefa especialmente importante no caso dos colectivos máis vulnerables, como as persoas maiores.

“Teñen unha fenda de información pero tamén unha fenda dixital moi importante á hora de acceder a contidos ou comprender como funcionan as redes sociais. Moitas veces esquecemos que as persoas maiores se senten afectadas pola desinformación, polas estafas que chegan aos seus teléfonos móbiles a través de WhatsApp ou SMS”, explica.

Todos os días, a través dun Chatbot de WhatsApp Responden entre 200 e 600 preguntas e dúbidas ao día. Como medio de comunicación, publican artigos e comparten contidos nas redes sociais; Tamén fan programas de radio e televisión e teñen unha canle Twich. "Intentamos ir onde está a xente para responder ás súas preguntas", di Jiménez.

E ao final, estar informado é un dereito e Maldita.es contribúe a construír unha internet libre de mentiras. "Dedicámonos a botar luz sobre a desinformación que existe en diferentes ámbitos e nese sentido Maldita.es participa na defensa dos dereitos humanos", di Jiménez.

Compartir: