14 febreiro 2023

Ética para principiantes 5: Póñao por escrito

Por Albino Escribano. Membro do Comité de Ética do Consejo General de la Abogacía Española e decano de Colegio de la Abogacía de Albacete. 

"Verba volant, scripta manent"

A relación do profesional da avogacía co cliente baséase na confianza recíproca, sendo esta unha das características esenciais da actuación: o cliente confía en que o profesional desenvolva o seu traballo de acordo cunha praxe axeitada, é dicir, dunha forma integral, honesta e leal. , de forma veraz e dilixente (artigo 4.1 CDAE).

Dado que o exceso de confianza non serve para nada, é conveniente comezar esta relación indicando o seu obxecto (o que se vai facer) e o seu prezo (o custo). Isto é fundamental para manter a confianza no presente e no futuro da relación, aínda que non o é acaAí radica a obriga de informar ao cliente de acordo co noso Estatuto profesional.

Como conseguir esa información? Por escrito, a través da correspondente folla de pedido, contrato ou como queiramos chamalo. Nunha relación asimétrica como a que un profesional mantén co cliente, só mediante a indicación clara e contundente dos termos desa relación profesional se pode entender que se cumpriu unha boa práctica para o cumprimento desta obriga contractual e deontolóxica, que non pode ser abandonado, baixo pena de problemas futuros, nun fideicomiso susceptible de modificación. Se existen problemas de interpretación e aplicación no contido do escrito, no que se comunica oralmente, ademais da imposibilidade de proba, se dan moitos máis.

O noso Estatuto esixe acreditar por escrito para determinar as tarifas do artigo 48.4 a obriga de comunicalas mediante a folla de pedidos ou medios equivalentes. O medio equivalente a unha folla de comisión só parece poder referirse á forma escrita.

Certo é que o escrito non é obrigatorio respecto do resto das obrigas de información, salvo que o cliente tamén o solicite por escrito (artigo 12.B CDAE). Non obstante, ante a reclamación dun cliente sobre a falta de información requirida, cabería considerar se a incapacidade do profesional para acreditar o cumprimento desta obriga debe favorecelo no ámbito contractual, tendo en conta este desequilibrio na relación entre os partidos..

No ámbito externo, a confianza na relación profesional co cliente é un contrato. Só sendo por escrito, para que se acredite o seu contido e o cumprimento das obrigas por parte do profesional, evitarase abusos, sospeitas ou esquecementos. Outra cousa é a esfera interna, na que a confianza está relacionada coa fe, e hai moitos escritos.

Compartir: