BASES de PARTICIPACIÓ | TALLERS DE "BONES PRÀCTIQUES col·legials"
-
En les VII Jornades de Juntes de Govern de Col·legis d'Advocats haurà nou tallers en què s'exposaran activitats dels diferents col·legis d'advocats que reflecteixin Bones Pràctiques, bé per la pròpia essència de l'activitat, per la participació o el resultat aconseguit, per seva repercussió mediàtica o per la seva proximitat als col·legiats oa la societat. Es valorarà també que aquestes pràctiques no tinguin un cost elevat.
L'objectiu és donar a conèixer i aportar resultats positius que puguin ser traslladats i adaptats en contextos similars. -
tallers:
-
Organització, Gestió i Innovació
Pràctiques innovadores d'organització i gestió en els Col·legis de Abogados.Aplicación de la tecnologia a l'servei dels col·legiats per facilitar el seu treball, la seva relació amb el Col·legi, la realització de gestions cap a dins o cap a fora ...
-
Serveis i prestacions
dels Col·legis a col·legiats i ciutadansServeis i prestacions ofertes pels Col·legis als col·legiats i ciutadans. Accions de responsabilitat social corporativa. Suport a advocats en dificultats o amb problemes ... (inclou activitats lúdiques i culturals).
-
Formació
Oferta diferencial dels Col·legis. Acords amb tercers. Difusió de la formació. No es tracta de nombre d'activitats sinó d'idees originals, per exemple de contingut pràctic o que hagin obtingut un alt índex de resposta.
-
Torn d'Ofici i SOAJ
Models d'èxit i bones pràctiques en l'organització de l'servei, eines per facilitar el servei, millores en el pagament als col·legiats, sistemes de control de la qualitat de l'servei, etc. Serveis específics posats en marxa arran de problemes socials (hipoteques, preferents, tracta, clàusules sòl, etc.)
-
deontologia
Idees posades en pràctica pels Col·legis per garantir un correcte comportament deontològic, millora de el règim sancionador, inclusió al web de sentències o normes, publicitat de les
sancions ... -
Comunicació i Marca Advocat
Activitats de comunicació que han funcionat amb èxit bé cap a la ciutadania, bé cap als col·legiats, campanyes de publicitat, realització d'esdeveniments. Posada en marxa d'accions per al desenvolupament de la "Marca Advocat", per a ús d'aquests, dels seus despatxos, que permeti visualitzar la qualitat professional. Concepte i rellevància de la marca com a via per generar confiança en els clients i en els ciutadans.
-
Mediació i Arbitratge
Implantació d'activitats o sistemes per a la promoció de l'arbitratge i la mediació, contactes amb institucions o empreses, campanyes ...
-
drets Humans
Accions desenvolupades per a la promoció i defensa dels drets humans en l'àmbit territorial, dedicació de recursos col·legials, acords amb ONG, suport a col·lectius exclosos o de defensa jurídica d'ONGs, activitats pro-bo.
-
Conciliació a l'Advocacia
Accions pràctiques per afavorir la conciliació en l'exercici professional (despatxos, jutjats, etc.) o en els propis Col·legis
-
Cada Col·legi podrà enviar un màxim de dues activitats a cada Taller.
-
El termini de presentació de les propostes d'activitats de cada Col·legi estarà obert entre el 15 de març i el 15 d'abril.
La Secretaria General de l' Consejo General de la Abogacía Española farà la preselecció i la Taula de les Jornades seleccionarà un mínim de tres activitats i un màxim de cinc per cada Taller.
Abans de el 30 d'abril es comunicarà als Col·legis quines activitats han resultat elegides. -
Els col·legis les activitats siguin seleccionades les presentaran al Taller corresponent. Cada un d'ells tindrà un màxim de 10 minuts per fer la presentació. Acabades les mateixes, els assistents podran fer les preguntes que considerin oportunes.
-
A l'acabament de cada taller, els assistents disposaran d'una papereta de votació per triar la Millor Bona Pràctica. Guanyarà el Col·legi que obtingui més vots.
-
El Col·legi guanyador rebrà un diploma a la Millor Bona Pràctica al taller corresponent i un Premi en espècie dotat pels patrocinadors i valorat en 1.000 euros.
-
El Diploma i premi es lliuraran en l'acte de cloenda de les Jornades.