04 de març 2024

Hora de reinventar-se?

Eva BruchPer Eva Bruch
TWITTER @evabruch

Conec moltes persones que s'han reinventat a si mateixes per un motiu o altre, perseguint els seus somnis, per necessitat o per pura estratègia personal o empresarial. No importa el motiu i mai no és un mal moment, però l'actual conjuntura sembla especialment afavoridora per fer-ho.

Internet ho va canviar tot. De sobte el món es va fer accessible a totes les empreses sense importar-ne la mida. Van aparèixer una infinitat de nous negocis i molts altres es van reinventar. La tercera revolució industrial va transformar les indústries i la societat, facilitant la globalització i creant una economia basada en el coneixement i la informació.

La robòtica i la intel·ligència artificial ho estan canviant tot. Som a l'albor de la quarta revolució industrial. Aquesta era promet transformar la manera com vivim, treballem i ens relacionem els uns amb els altres, amb un enfocament en la interconnectivitat, l'eficiència i la sostenibilitat.

Toca reinventar-se!

I novament és a les petites i mitjanes empreses a qui se'ls obre un món.

En converses recents amb despatxos petits (12, 18 i 33 professionals) em traslladaven les seves idees per capitalitzar el potencial de l'automatització, la robòtica i la IA per obrir noves àrees de negoci o crear spin offs: serveis semiautomatitzats dirigits a la gran empresa; serveis 100% automatitzats per emplenar i presentar impostos o completar procediments administratius de principi a fi sense intervenció humana. Alguns despatxos molt avançats ja ho estan fent, la diferència és que ara, tot el que vulgui, pot.

Abans indicava que la conjuntura és favorable i no ho és únicament per l'evolució de la tecnologia sinó per altres factors com:

● La necessitat de diferenciar la proposta de valor dels despatxos, majoritàriament molt ancorada encara als clàssics models de prestació de serveis. La clau no resideix només a adoptar tecnologia, sinó com aquesta s'empra per crear serveis jurídics que trenquin amb el convencional, oferint solucions més personalitzades, accessibles.

● La creixent demanda de solucions jurídiques adreçades al consumidor final. Aquest públic busca no sols fiabilitat i assequibilitat en els serveis legals, sinó també claredat i simplicitat en la seva prestació, fent-los entenedors per als no experts en la matèria, una gran oportunitat, també, per innovar en com es comuniquen i presten aquests serveis.

Els despatxos més petits estan en una posició privilegiada per capitalitzar aquestes tendències. Tenen més agilitat i proximitat amb els seus clients, poden implementar ràpidament innovacions tecnològiques i models de negoci adaptats a les noves demandes del mercat.

Hora de reinventar-se? Més que una pregunta, és una afirmació. És temps d'actuar, d'innovar i d'assegurar que el dret, en totes les formes, avanci al compàs de la societat que pretén regular i protegir.

Comparteix: