27 maig 2024

CRM: Tornada a allò bàsic

Eva BruchPer Eva Bruch
TWITTER @evabruch

Quan fa gairebé dos anys que no parlem d'una altra cosa que no sigui la intel·ligència artificial generativa, sobre la qual queden molts dubtes per resoldre i un llarg camí per davant, em pregunto si no ens estem oblidant de les coses bàsiques.

Em refereixo a tecnologies menys sexys, aquelles que ja no omplen titulars als diaris o les xarxes socials, però que són la base de qualsevol negoci que vulgui créixer. El CRM per exemple, una eina (per a qui ja no s'acordi…) amb què estructurar la gestió comercial del despatx.

Els CRM fa més de 30 anys que són al mercat, el seu nivell de sofisticació pot ser elevadíssim o molt senzill segons prefereixi el despatx i els resultats que s'obtenen depenen exclusivament de com es configuri i com s'alimenti. Sense al·lucinacions.

Recentment em deia un client: “Jo no vull un CRM dels que hi ha al mercat ia punt per utilitzar, vull crear la meva pròpia eina, una que doni suport a la nostra particular estratègia de creixement. Si fem servir un estàndard, acabarem fent les mateixes coses que els altres, necessitem un sistema que s'adapti a nosaltres.”

Certament és un despatx amb una visió molt particular, i tremendament reeixida, denfocar el desenvolupament de negoci. No només aplica una política inusualment transparent en la gestió i accés a la informació sinó que permet i de fet fomenta, entre altres coses, que els més júniors assumeixin la responsabilitat d'algunes oportunitats comercials, sabent que en un percentatge alt les perdran. L'objectiu és enfortir-ne l'aprenentatge.

Uns aprenentatges, tècniques, estratègies i accions que es documenten i analitzen de forma contínua al sistema CRM. Una anàlisi molt senzilla, res d'intel·ligència artificial, simple memòria històrica, dades agrupades, estadística aplicada i lliçons apreses sobre allò que realment funciona i perquè. L'objectiu: fer molt més allò que funciona, deixar de fer allò que no i el més important, saber identificar a temps quan aplicar correccions.

Mentre enrenou al voltant de la IA Generativa, suggereixo prendre un petit pas enrere, deixar que científics, investigadors i venedors de solucions legaltech lidien amb la seva problemàtica i tornar una mica al bàsic, sòlid i 100% fiable. Encara queden moltes assignatures pendents.

 

 

 

 

Comparteix: