Blog de Comunicació, Màrqueting i Coaching

Advocac-IA enganyosa

22/04/2024

Advocac-IA enganyosa

Per Francisco Pérez Bes En Estados Unidos ya se ha producido el primer caso en el que el regulador ha iniciado un proceso sancionador contra una campaña publicitaria que afirmaba hacer uso de inteligencia artificial cuando, en realidad, no lo hacía. ¿Hay riesgo de que este tipo de situaciones suceda en España?

18/07/2023

Saber tallar i enganxar legislació i jurisprudència

Per José Ramón Chaves
Els advocats amb els seus escrits d'al·legats pretenen persuadir el jutge que els assisteix la raó, i després de la recerca de jurisprudència solen trobar-se amb una decisió: s'aboca literalment el precepte legal o la sentència trobada, o s'hi acompanya d'explicacions? Ho analitza l'autor en aquest article

13/07/2023

Tuitisme, un recurs retòric molt oportú per compondre textos forenses

Per Rafael Guerra
L'ús de l'ordinador i, sobretot, la tauleta i l'stmarphone ha modificat els hàbits de lectura. Avui es porta malament enfrontar-se a paràgrafs interminables amb oracions molt llargues, també per als textos judicials. Ho analitza l'autor en aquest article.

05/07/2023

Advocats i activitat comercial: una assignatura per al setembre?

Per David Mur
L'autor comparteix en aquest post algunes reflexions i recomanacions per abordar l'activitat comercial al dia a dia del despatx.

20/06/2023

La publicitat de l'advocacia a l'era de la Intel·ligència Artificial

Per Francisco Pérez Bes
Amb la proliferació de la Intel·ligència Artificial, cada vegada són més els advocats que empren al·legacions publicitàries en què ofereixen, de maneres diferents, serveis legals vinculats a aquesta tecnologia. L'autor assegura que l'orientació i la guia des dels organismes institucionals haurà de ser molt important.

15/06/2023

Els 10 reptes principals de les firmes d'advocats en aquesta nova era

Per Eugenia Navarro
Les firmes han d'estar obertes a canviar les estratègies en funció dels canvis d'entorn i generar espais amables per als advocats i tenir un impacte positiu. Ho analitza l'autora en aquest article.

30/05/2023

L'expressió lingüística, una habilitat clau per a l'exercici professional

Per Óscar Lleó
El domini de lexpressió lingüística és clau per a lexercici professional de ladvocat. L´autor explica les característiques de l´eina de la paraula per a la consecució dels objectius perseguits.

23/05/2023

Com evitar la procrastinació per ser un advocat més productiu?

En la decisió d'ajornar les tasques del professional de l'advocacia entren en joc per una banda, motius racionals i per altra banda motius emocionals, identificar aquests motius és el primer pas per poder avançar en una gestió adequada del temps. Ho analitza l'autora en aquest article.

08/05/2023

Llegir l'informe de conclusions no n'és la causa

Per Rafael Guerra
L'autor ens parla d'una de les recomanacions del “Protocol de bones pràctiques processals” en què es diu que les actuacions orals no es faran mitjançant la simple lectura d'escrits prèviament elaborats, i comenta que llegir aquests informes de conclusions no n'és la causa que no tinguin força persuasiva, que es pot experimentar aquesta fascinació i ens en dóna exemples.

25/04/2023

És possible controlar allò que els altres pensen de la nostra signatura jurídica? #Reputació #Comunicació #Sostenibilitat

Per Cristina M. Ruiz
La reputació corporativa depèn de la percepció subjectiva i relativa que tinguin del despatx o signa els grups d'interès, cosa que no es pot controlar, però sí gestionar per crear valor. En aquest sentit, l'autora reflexiona sobre aquesta gestió des de diferents perspectives i com generar confiança des de la comunicació de la sostenibilitat, ja que és una oportunitat per tenir més valor.

19/04/2023

Dels complerts i la cortesia al fòrum

Per José Ramón Chaves
Quin és el millor que agraeix tant l'advocat com el jutge? L'autor reflexiona en aquest article sobre els tipus d'afalacs en els procediments judicials.

14/04/2023

Guia bàsica per a despatxos de nova creació en matèria de màrqueting i comunicació

Per David Mur
Un despatx d'advocats s'ha d'enfocar com una empresa que operarà al sector legal i crear amb uns objectius i estratègia clars quant a marca i identitat visual. En aquest article, l'autor comparteix una sèrie de punts bàsics a l'hora d'arrencar amb aquest nou projecte, sobretot a nivell online.

12/04/2023

Nous temps: l'arribada de firmes de Llatinoamèrica a Espanya

Per Marc Gericó
La tendència que veníem observant posava el focus en l'expansió de les firmes espanyoles a Llatinoamèrica, però ara la inclinació ha canviat de rumb. L'autor analitza les raons per les quals Madrid s'està convertint en el principal 'hub' dels grans patrimonis llatinoamericans i clients estrangers que busquen expandir-se buscant noves oportunitats de negocis.

3 de 43