Blog de Comunicació, Màrqueting i Coaching

Advocac-IA enganyosa

22/04/2024

Advocac-IA enganyosa

Per Francisco Pérez Bes Als Estats Units ja s'ha produït el primer cas en què el regulador ha iniciat un procés sancionador contra una campanya publicitària que afirmava fer ús d'intel·ligència artificial quan, de fet, no ho feia. Hi ha risc que aquest tipus de situacions passi a Espanya?

12/12/2023

Claus del lideratge humanista per al benestar en l'exercici de l'advocacia

Per Berta Sants
L'autora dóna una sèrie de pautes per obtenir un lideratge basat en una comunicació clara, consistent i transparent, per tal de crear cultures corporatives que fomentin la cura de les persones.

04/12/2023

Exemple de text jurídic complicat de llegir

Per Rafael Guerra
L'autor dóna una sèrie de consells als autors de textos judicials per fer-los més fàcils d'entendre.

14/11/2023

Configurant una signatura jurídica #sostenible de #impacte #forlawyers

Per Cristina M. Ruiz
T'has plantejat ser una signatura jurídica d'impacte sostenible? L'autora dóna algunes claus per incorporar la sostenibilitat al centre de l'estratègia del despatx.

07/11/2023

La importància del silenci a la vista oral

Per José Ramón Chaves
L'autor afirma que hi ha vistes tan silencioses que són “vist i no vist” per la brevetat. Per això, és fonamental l'habilitat expressiva perquè la vista oral és una posada en escena davant del jutge, l'atenció de la qual s'ha de captar.

25/10/2023

Màrqueting jurídic orientat a particulars o empreses: al pa, pa i al vi, vi

Per David Mur
A l'hora d'aplicar accions de màrqueting, comunicació i desenvolupament de negoci a un despatx d'advocats, cal tenir molt en compte el públic objectiu al qual ens volem dirigir: empreses o particulars. L'autor comparteix algunes recomanacions per fer les estratègies a l'un o l'altre.

18/10/2023

Realment és útil la pàgina del despatx a LinkedIn?

Per Lidia Zommer
LinkedIn és la plataforma més potent per a les relacions professionals i la projecció corporativa. Què és més convenient, un perfil personal o un dempresa? L'autora dóna uns consells per crear-lo i mantenir-lo.

10/10/2023

L'ús de deepfakes amb finalitat publicitària

Per Francisco Pérez Bes
L'ús de productes basats en intel·ligència artificial (IA) que poden crear vídeos, imatges o àudio falsos en publicitat comercial planteja greus amenaces per a la competència lleial i soscava la confiança del consumidor als mercats. L'advocacia no ha de ser aliena a aquest fenomen. Ho analitza l'autor en aquest article.

03/10/2023

El poder de les decisions

Per Eugenia Navarro
Les habilitats i les competències socials del professional de l'advocacia són clau per assolir l'èxit professional. Les decisions que pren emeten missatges de posicionament a altres companys. Per això, l'autora anima a alliberar-se de les pors al canvi i prendre decisions.

26/09/2023

La capacitat social de l'advocat o el símptoma d'una bona comunicació

Per Óscar Lleó
Les relacions amb terceres persones són essencials per a l'advocat, atès que gestiona contínuament contactes que incideixen en la seva pràctica professional. L'autor analitza els beneficis d'aquesta manera de procedir, com són, entre d'altres, més productivitat i rendibilitat per al despatx.

19/09/2023

Com prevenir el “burn out” a la pràctica advocacia?

Per Berta Sants
El desgast professional pot comportar una manca denergia, esgotament físic, mental i emocional i, en conseqüència, una disminució de la productivitat laboral. L'autora ens dóna una sèrie de senyals que poden indicar aquest desgast i poder rectificar.

05/09/2023

Els textos forenses assoliran la senzillesa, la precisió i la claredat desitjables quan els redactin les màquines

Per Rafael Guerra
Molts escrits forenses resulten complicats de llegir per la complexitat compositiva i la redacció complicada i confusa. Ningú no escriu complicat a propòsit. Escrivim així perquè no sabem o no ho podem fer d'una altra manera. Per això, l'autor proposa una solució: que els redactin les màquines, sense que aquests substitueixin el valuós treball humà de l'assessoria.

25/07/2023

Advocats i premsa: com navegar la bretxa entre la importància interna i el valor noticiable

Per Lidia Zommer Quan alguna cosa és un fet noticiable i quan no? Com transformar contingut corporatiu en material atractiu per als mitjans? L'autora aporta uns consells per assolir també al sector legal la repercussió mediàtica esperada.

2 de 43