30 gener 2024

15 consells a advocats joves per fer desenvolupament de negoci

Lidia Zommer Per Lidia Zommer
TWITTER:@lidiazommer

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lidiazommer/
INSTAGRAMA: https://www.instagram.com/lidiazommer/ 

Cada dia treballes duríssim. Et quedes fins a les tantes i demostres el teu compromís amb la signatura fent bé la feina jurídica.

Però per arribar a soci, no només es tracta de ser un bon jurista.

Has de portar negoci.

Si vols arribar a ser soci, has de demostrar que pots aportar clients i assumptes al despatx.

Per descomptat, ser un bon advocat és indispensable, però hi ha més quantitat de bons advocats que advocats amb capacitat daconseguir i conservar clients.

La bona notícia és que hi ha mesures que fins i tot un advocat novell pot fer per demostrar que té el que cal tenir des de l'inici de la carrera i dissipar qualsevol dubte sobre la seva perspectiva d'arribar a ser soci.

Heus aquí 15 consells i una conclusió poderosa per a tot associat d'una firma a qui li agradaria que el posessin a la llista dels que “no volem que se'n vagi”:

1- Cuida els teus socis com els teus primers clients:

Necessites que els socis vegin en tu en un actiu valuós pels seus projectes.
Focalitza't a entendre què i com necessiten la teva feina per als seus clients. Proposa't com a voluntari per treballar en assumptes desafiadors.
Comprèn i alinea els teus esforços amb el que els socis valoren als associats.
No evitis treballar amb socis difícils; aquestes experiències poden ser les més enriquidores.
Si mai vols saber com tractar amb clients enfadats, aprèn a manejar situacions tenses amb els socis, mantenint la calma i buscant solucions constructives.
Entre tots els socis, aconsegueix el teu mentor.

2- Cultiva les relacions com a plantes sensibles:

La teva xarxa professional inicial són els teus professors i companys de la universitat, el màster o l'equip de futbol, ​​les mares i els pares dels teus amics, els teus sogres, els membres dels equips del client.
Els teus primers recomanadors són les persones que et coneixen i confien en tu.
Heu de mantenir la relació amb interaccions regulars.
Identifica els 50 millors contactes.
Analitza aquesta llista regularment per identificar oportunitats relacionades amb els objectius de desenvolupament de negoci del teu departament.
Fes seguiment dels teus contactes usant el Client Relationship Management (CRM) del despatx o un simple llistat d'Excel o CRM per mantenir aquestes relacions professionals actives.
Programa un recordatori al teu calendari per revisar-lo per a dos mesos.
No confiïs a la teva memòria.

3- Crea i mantingues la teva base de dades d'experiència:

Porta un registre detallat de la teva feina, incloent el nombre i tipus de casos o transaccions en què has treballat, els clients, el sector i perquè cada assumpte va ser important.
Inclou un capítol de lliçons apreses.
La teva experiència és un capital valuosíssim per recolzar la teva capacitat.
Un altre cop: No confiïs en la teva memòria.

4- Participa activament en associacions:

Involucra't en organitzacions externes relacionades amb la teva àrea de pràctica. Busca i participa en grups i associacions que s'alineïn amb els teus interessos jurídics, de negoci i de valors.
L´agrupació d´advocats joves del teu Col·legi, associacions de la teva indústria d´especialització, de dones (Ja coneixes a EJE&CON?), de debat, etc.
Comença participant i creix fins a liderar-les.
El secret: molta feina per als altres.

5- Gestiona la teva identitat digital:

Obre una pestanya d'incògnit al navegador.
Fes una cerca a Google amb el teu nom i cognoms entre cometes.
Guarda en un PDF els resultats de la primera pàgina.
Com podries millorar aquests resultats?
Aneu a Google.es/alerts i desa una alerta perquè qualsevol cosa que es publiqui sobre tu se't notifiqui.
Publica a mitjans (més info a consell Nro. 9)
Dins de sis mesos, repeteix aquest procés i valora els resultats.

6- Construeix la teva declaració de marca:

A quin tipus de clients ajudes a aconseguir què i per què hauries de ser elegit.
Quins són els beneficis de treballar amb tu que siguin diferents dels dels teus competidors?
Desenvolupa el teu “discurs d'ascensor” i assegura't que el teu perfil a LinkedIn i la teva biografia a la web del despatx reflecteixin la teva pràctica i especialització actualitzada.

7- Sigues eficaç i eficient en l'ús de RRSS:

No totes les xarxes són igualment rellevants per a un advocat.
Prioritza LinkedIn per crear i cultivar la teva xarxa de contactes i per generar reconeixement com a expert.
Les xarxes socials tenen agenda pròpia.
No us deixeu manipular per l'algorisme ni per les mètriques de la vanitat.
Si publiques cada dia, com pregonen molts gurus, els teus clients pensaran que no tens feina.

8- Demostra els teus coneixements:

Capitalitza la teva feina per a clients en coneixement publicat.
Després de cada projecte, redacta un article sobre les qüestions jurídiques més rellevants i publica'l a la revista interna del despatx traient, per descomptat, tota dada confidencial.
Si no existeix, proposa't com a voluntari per iniciar-la.
Si l'article té substància, parla amb la dircom a veure si es pot publicar en algun mitjà.

9- Coneix i col·labora amb els periodistes del sector:

Ells estan en la mateixa situació que tu: són xics macos que busquen notícies com tu necessites assumptes de clients.
Segueix-los, contacta amb ells a LinkedIn.
Llegeix el que publiquen, comenta les seves publicacions i entén com podries col·laborar-hi sense violar el secret professional i sempre amb l'acord dels teus socis i, fonamentalment, la guia de la directora de comunicació del despatx.
Treballa a millorar les teves habilitats de redacció en llenguatge clar.
L'advocat és un idioma maleït als mitjans.

10- Entén el negoci dels clients:

Aprèn sobre les oportunitats i els riscos a què s'enfronten els teus clients; prioritats i necessitats.
Per ajudar-los és fonamental entendre què no els deixa dormir a les nits, relacionat amb la teva àrea.
Subscriu-te a revistes del seu sector, segueix els líders d'opinió i les persones que influeix (que no influencers).
Quan publiquis alguna cosa, assegura't que els sigui útil i comprensible.

11- Sal del despatx i socialitza:

Les oportunitats no vindran a la teva taula si no et mous.
Participa en activitats on puguis conèixer clients potencials i establir relacions: esdeveniments de networking, conferències i reunions socials per expandir la teva xarxa de contactes.
Tot i el que gaudeixo de les xarxes socials, t'asseguro que les relacions genuïnes de persones amb què fer-te unes rialles i mirar-te cara a cara són la millor via per atraure negoci.

12- No oblidis que ara és el moment de sembrar:

Sigues conscient que els primers anys a la firma són crítics per al teu desenvolupament i promoció.
És quan la teva feina no acaba al despatx.
Has de demostrar que ets el que els socis no volen que se'n vagi a una altra signatura.
Però, alhora, prepara la teva família: Informa'ls sobre les demandes de la teva carrera perquè et puguin donar suport.

13- Fes dels teus competidors els teus aliats:

Moltes firmes han de derivar assumptes per conflictes d'interessos, nivell d'honoraris o per no comptar amb l'especialitat.
Coneix-los.
Fes-te amic.
Que sàpiguen que saps, que ets fiable i que tens clares les regles de la reciprocitat.

14- Anima't a demanar negoci de manera adequada:

Desenvolupa habilitats per identificar oportunitats i sol·licitar negocis de manera confortable i efectiva amb les persones de la teva generació a l'empresa client.
A més de les competències necessàries, els clients volen advocats que vulguin ser els seus advocats.
Demostra'ls que vols treballar per a ells.

15-Tracta cada client com si fos el teu únic client:

Els teus amics poden no ser clients, però els teus clients es poden convertir en els teus amics.
No hi ha intel·ligència artificial que reemplaça l'empatia, el compromís i la comunicació oberta.
Els millors negocis provenen de recomanacions i la millor recomanació és la que prové d'un client.

Aquí ve la conclusió poderosa.

Si alguna cosa té sentit per a tu, compromet-te a fer-ho, però que sigui el que realment puguis assumir.
Menys és més.
Tria alguna cosa que et sembli fàcil, gairebé bufar i fer ampolles.
Documenta els teus objectius i accions de desenvolupament de negoci programades per tenir un camí clar i mesurable.
Fes les coses i mesura'n els resultats.
Revisa què ha sortit bé i què malament.
L'infern és ple de bones intencions i plans de màrqueting que no s'han implementat.
Ja t'he dit que no confiïs a la teva memòria?

Comparteix: