03 agost 2014

Altres sortides per a professionals de Dret

Els graduats i llicenciats en Dret, a part de l'exercici de l'Advocacia, tenen altres sortides professionals vinculades a l'ocupació pública, encara que amb les peculiaritats de l'exercici professional autònom (cas de registradors de la Propietat i notaris)


El Cos d'Advocats de l'Estat està adscrit a Ministeri de Justícia, i té respecte als seus funcionaris les competències pròpies d'aquesta adscripció.

Els funcionaris de l'Cos d'Advocats de l'Estat tindran atribuïdes, amb caràcter exclusiu, les funcions d'assistència jurídica a l'Estat i institucions públiques i figuraran dins de la relació de llocs de treball de l'Advocacia General de l'Estat-Direcció de Servei Jurídic de l'Estat.



El Ministeri Fiscal és un òrgan integrat dins el poder judicial que actua amb autonomia pel que fa a l'acompliment de les seves funcions i exerceix la seva missió per mitjà d'òrgans propis, actuant de forma coordinada i unitària en tot el territori de l'Estat. El seu ingrés és per oposició.

El ministeri fiscal està organitzat de forma jeràrquica i estructurada (per exemple, el fiscal general de l'Estat està assistit pel Consell Fiscal), havent d'actuar en tot cas d'acord amb la Llei i de forma imparcial.



Els jutges i magistrats formen el poder judicial i s'ocupen d'administrar la Justícia en nom de Rei. la LOPJ estableix que els jutges i magistrats professionals duran a terme aquestes funcions jurisdiccionals en els jutjats i tribunals.

Als jutges i magistrats, en l'exercici del seu càrrec, se'ls exigeix ​​que siguin independents, inamovibles, responsables i sotmesos únicament a la llei. Ingressen per oposició i superant el curs de l'Escola Judicial.

Els jutges i magistrats no podran ser remoguts, suspesos, traslladats ni jubilats més que per motiu de les causes i amb les garanties previstes en la llei.



Els registradors de la Propietat, Béns Mobles i Mercantils són funcionaris públics de l'Estat, llicenciats o graduats en Dret que accedeixen a l'càrrec mitjançant oposició i la funció és la gestió dels Registres de la Propietat, Béns Mobles i Mercantils existents a Espanya.

Exerceixen professionalment i sota la seva responsabilitat les funcions públiques que els atribueixen les lleis en general i en particular la legislació hipotecària, mercantil i administrativa, i en virtut de l'caràcter de funcionaris públics que els reconeix la Llei Hipotecària, tenen els drets reconeguts per les lleis administratives .

Com a funcionaris públics seran titulars indissolublement de les oficines liquidadores de districte hipotecari que vinguin determinades en la demarcació registral.


El notari és el funcionari públic autoritzat per donar fe, conforme a les lleis, dels contractes i altres actes extrajudicials.

Els notaris són alhora professionals de el Dret i funcionaris públics. Corresponent a aquest doble caràcter l'organització de l'Notariat té les següents funcions:

  • Com a professionals de el Dret tenen la missió d'assessorar als que així ho reclamen i aconsellar-los els mitjans jurídics més adequats per a l'assoliment dels fins lícits que aquells es proposen assolir.
  • Com funcionaris, exerceixen la fe pública notarial, que té i empara un doble contingut:
  • En l'esfera dels fets: el notari ha de donar exactitud de tot aquells que vegi, senti o percebi.
  • I en l'esfera de el Dret, donarà autenticitat i força probatòria a les declaracions de voluntat de les parts en un instrument públic que redactarà d'acord amb les lleis.


Els lletrats de l'Administració de Justícia són funcionaris públics que constitueixen un cos superior jurídic, únic, de caràcter nacional, a l'servei de l'Administració de Justícia, dependent de el Ministeri de Justícia, i que exerceixen les seves funcions amb el caràcter d'autoritat. Hi accedeixen per oposició.

  • En el Cos de Lletrats de l'Administració de Justícia hi haurà tres categories, tenint lloc l'ingrés al mateix per la tercera categoria.
  • Tot lletrat de l'Administració de Justícia posseirà una categoria personal. En cap cas un lletrat de l'Administració de Justícia de la tercera categoria podrà optar a una plaça de la primera.
  • La consolidació d'una categoria professional exigeix ​​l'exercici de llocs de treball corresponent a aquesta categoria a l'almenys durant cinc anys continuats o set amb interrupció.
  • No es podrà començar a consolidar una categoria superior sense prèviament haver consolidat la inferior.
  • La categoria consolidada determina la percepció de l'sou corresponent a aquesta, amb independència de el lloc de treball que s'ocupi.

Comparteix: