01 agost 2014

Advocats en Xarxes Socials

xarxes socialsLes noves tecnologies han modificat tots els àmbits de la societat i l'advocacia, i el dret en general, no anava a ser menys.

Les tecnologies de la informació tenen un doble vessant en l'exercici de l'advocacia: d'una banda, han configurat una nova especialitat en el dret; de l'altra, ajuden a l'advocat en el seu treball diari, a l'agilitzar moltes gestionar i estalviar determinats costos.

consell-verdConsell

Francisco Pérez Bes, vicepresident de ENATIC (Associació d'Experts Nacionals de l'Advocacia TIC) assenyala que les noves tecnologies "creen nous interrogants, nous conflictes i una nova especialitat", que cal estudiar al costat de l'impacte de les noves tecnologies en altres àmbits de l'dret. Pel que fa a la digitalització de l'advocacia, Pérez Bes destaca que les noves tecnologies aporten "plataformes i eines que faciliten la gestió diària d'un despatx d'advocats". Per exemple, és més àgil la recerca de legislació o la realització d'alguns tràmits. A més, implica una reducció de costos.

Xarxes socials i pàgina web

Les noves tecnologies ens ofereixen l'oportunitat de posicionar la nostra marca a Internet a través d'instruments com pàgines web, xarxes socials, blocs ...

Segons Francisco Pérez Bes, aquestes eines es poden utilitzar en dues vessants: amb un caràcter purament comercial, oferint una presentació de l'despatx i dels seus serveis, així com informació per a clients. O pot servir per establir comunicació amb el client, aprofitant les noves tecnologies per crear un servei d'atenció a client en línia. Segons l'opinió d'aquest expert, "és una manera dinàmica de contacte amb el client", que estalvia temps i costos a ambdues parts, perquè estalvia els desplaçaments.

Per la seva banda, Borja Martínez-Echevarría, soci de Pérez + Partners (firma de consultoria estratègica per a despatxos d'advocats), considera que la importància de les mateixes per a un despatx d'advocats és "inapreciable ... podria dir que no té cap importància". Segons la seva opinió, un despatx té molt més a perdre que guanyar a les xarxes socials. "No cal ignorar-les", aclareix, però l'estratègia ha de ser "boníssima" perquè el despatx pugui sacar una mica de rendibilitat. I en aquest sentit, adverteix que la inversió necessària per tenir una bona estratègia de xarxes socials possiblement sigui tan gran que no valgui la pena ...

Per facilitar-vostres inicis (i no només els inicis) amb un despatx, us recomanem visitar el nostre Blog de Comunicació i Màrqueting Jurídics, En el qual experts escriuen cada setmana sobre plans de negoci, accions promocionals, estratègies de comunicació, posicionament en el mercat o xarxes socials, entre d'altres temes. Informació i eines útils, tant per a nous advocats com per als que ja porten un temps exercint.

consell-verdLa Abogacía Española i les xarxes socials

Blog de Victoria Ortega

Twitter:      @Abogacia_ca

@_OrtegaVictoria

@AbogaciayDDH

Consejo General de l'Advocacia a Facebook

Consejo General de l'Advocacia a LinkedIn

Consejo General de l'Advocacia a Instagram

A l'hora de planificar el pla de negoci, has de tenir en compte la importància d'Internet i el seu valor com a eina de suport empresarial. En aquest sentit, la pàgina web és una forma més de contacte amb el nostre despatx, perquè clients potencials busquen informació a Internet sobre els diferents serveis que necessiten. A l'hora de dissenyar la nostra pàgina web hi ha plantilles que ens facilitaran la feina. També pots encarregar el disseny a una empresa especialitzada.
El web d'un despatx d'advocats ha de captar l'atenció de l'visitant i explicar-li clarament què li pots oferir. Existeixen molts tipus de web, però algunes de les seccions que no han de faltar són:

  • Pàgina principal d'entrada.
  • Qui som: presentació del teu despatx professional, objectius i valors.
  • Equip: els socis i l'equip de professionals.
  • Descripció dels serveis oferts.
  • Informació per als clients: especialitats de l'despatx, novetats legislatives, normatives, etc.
  • Opció per a la sol·licitud de serveis: sol·licitud de cita o consultes, per exemple.
  • Contacte: ha d'incloure adreça postal, telèfon, fax i correu electrònic. A més, pots incorporar un petit plànol d'ubicació.
  • FAQ: respostes a les preguntes més freqüents.
  • Política de privacitat.

Respecte a aquest tema, Borja Martínez-Echevarría assenyala que a un advocat no li contracta per la seva pàgina web, però adverteix que "sí que poden deixar de contractar-si està molt descuidada". Segons la seva opinió, hi ha despatxos que tenen pàgines web corporatives sensiblement millorables, cosa que "pot espantar el possible client".

Algunes recomanacions per el teu nou despatx

El primer contacte de molts clients amb el meu despatx: la pàgina web

Guia per a dissenyar el pla de màrqueting de l'despatx d'advocats

Ja estic en xarxes socials. ¿I ara què?

Advocat, a la teva web predica amb el compliment legal

Advocats i tecnologia: decàleg per treballar en un entorn segur

L'exercici de l'activitat professional de l'advocacia, comporta per naturalesa, tractar informació molt sensible i confidencial, i degut al nostre dia a dia tant podem treballar en el nostre despatx, jutjats, domicili de el client o diverses ubicacions i amb una contínua mobilitat. També és molt habitual que tota aquesta informació professional ens la portem "amb nosaltres" ja sigui en suports digitals o en suport paper, assegura Jordi Ferrer Guillén, vocal d'ENATIC.

Aquesta praxi professional ha de casar necessàriament amb les evidents necessitats de garantir la seguretat de la informació que tractem, d'acord amb el Reglament de Protecció de Dades de la UE i, per descomptat per poder donar la corresponent reputació de confiança a la professió d'advocat. La Seguretat de la Informació té com a principals pilars, la garantia i protecció dels següents conceptes:

  • Confidencialitat,: Garantir que la informació sensible només es revela als usuaris autoritzats.
  • Disponibilitat: Garantir que la informació està disponible per a ser utilitzada pels processos de negoci sempre que es necessita.
  • integritat: Garantir que la informació és completa, exacta i no duplicada.
  • autenticitat: Garantir la identitat dels usuaris o processos que tracten la informació.
  • no refutació: Garantia que es pot demostrar quins usuaris tracten la informació.

Comparteix: