04 agost 2014

Els principals tràmits

consell-verdConsells de companys


Silvia Plaça Tejero, 3 anys com a advocada.

  • Obtenció de el número d'identificació fiscal (CIF) provisional (Comunitat de béns; societats civil, col·lectiva, anònima). S'obté a les oficines de l'Agència Estatal d'Administració Tributària oa la finestreta única empresarial. Es realitza abans de l'inici de l'activitat.
  • Liquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats (Comunitat de béns; societats civil, col·lectiva, anònima, limitada, limitada nova empresa, comanditària, laboral, cooperativa). A les Conselleries d'Hisenda de les comunitats autònomes on es trobi domiciliada la societat. El termini per a la liquidació és de 30 dies hàbils a des de la data d'escriptura. En el cas de societat limitada nova empresa es pot optar per l'ajornament d'un any.
  • Inscripció en el Registre Mercantil (Societats anònima, limitada, limitada nova empresa, laboral). al Registre Mercantil. Com a norma general, la inscripció en el Registre Mercantil ha de sol·licitar dins el mes següent a l'atorgament dels documents necessaris per a la pràctica de la mateixa.
  • Inscripció en el Registre General de Cooperatives (Societat cooperativa). En els Registres de Cooperatives autonòmics.
  • Declaració censal d'inici d'activitat (Empresari individual; comunitat de béns; societats civil, col·lectiva, anònima, limitada, limitada nova empresa, comanditària, laboral, cooperativa). En l'Administració oa la Delegació de l'Agència Tributària corresponent al domicili fiscal en el moment de la presentació. S'ha de realitzar abans de l'inici de l'activitat.
  • Obtenció de l'CIF definitiu (Comunitat de béns; societats civil, col·lectiva, anònima, limitada, limitada nova empresa, comanditària, laboral, cooperativa). En l'administració o delegació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària. Aquest tràmit es realitza una vegada inscrita la societat i abans de la caducitat de l'CIF provisional.
  • Inscripció en el Registre de la Propietat Immobiliària.
  • Obtenció de Llicències d'obres (Si escau) i d'obertura. Se sol·liciten a l'Ajuntament de el lloc en el que s'instal·li al despatx.
  • Comunicació d'obertura de centre de treball. En la direcció general o oficina que designi cada comunitat autònoma (enllaç a les conselleries de Treball o Ocupació de les comunitats autònomes). S'ha de presentar dins dels 30 dies següents a l'inici de l'activitat.
  • Alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) de la Seguretat Social (Per empresari individual; comunitat de béns, societat civil, i els administradors i socis treballadors de la societat limitada o societat anònima). Es presenta a les administracions de la Seguretat Social en els 30 dies naturals següents a l'inici de l'activitat.
  • Inscripció de l'empresa en la Seguretat Social. Necessari si l'empresa va a realitzar contractacions laborals. Es realitza en les administracions de la Seguretat Social i s'ha d'efectuar abans de realitzar contractacions laborals.
  • Alta dels treballadors en el Règim General de la Seguretat Social. S'efectua en les administracions de la Seguretat Social, a l'inici de la prestació de serveis de treballador.
  • Adquisició i legalització de el Llibre de Visites. És obligatori. En ell, els inspectors anoten les diligències que troben durant la visita a una empresa. S'adquireix en papereries especialitzades i es segella a la Inspecció Provincial de Treball i Seguretat Social.
  • Obtenció de fulls de reclamacions. En els organismes de consum autonòmics.

Comparteix: