31 juliol 2014

Previsió de despeses el primer any

A més de l'elaboració d'un pla d'empresa general, és interessant confeccionar una previsió d'ingressos i despeses per al primer any. No es tracta d'encertar amb el que va a ocórrer, especialment en l'apartat d'ingressos, sinó de tenir una situació prevista, sent el més realistes possible. Per elaborar aquesta previsió ens basarem en dades objectives.

És difícil oferir aquí una previsió de despeses i ingressos que s'ajusti a totes les casuístiques possibles. Cal tenir en compte moltes variables: lloc en el qual s'assenta el despatx (fonamental per valorar els costos de lloguer, manteniment ...), nombre de treballadors de l'despatx, llista de preus establerta, devolució de préstecs o no ...

Si cal parlar de xifres, al menys necessitaràs entre 10.000-15.000 per al primer any. Us relatem l'experiència de dos advocats de Saragossa:

Armando Martínez, d'Armando Martínez Advocats, ens detalla algunes de les despeses que ell va tenir el primer any, uns 7.480 euros, tenint en compte que el seu despatx està ubicat a Saragossa i que no ha de pagar lloguer.

- Quota d'incorporació a l'escola: 480 euros de mitjana a Espanya.
- Quota col·legial: 408 euros (34 euros per 12 mensualitats, de mitjana a Espanya).
- mútua: 1.296 euros (108 euros per 12 mensualitats) o Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) 3.036 euros (253 euros per 12 mensualitats).
- Condicionament de l'despatx: 3.000 euros (equips informàtics, material d'oficina, decoració ...)
- Telèfon i Internet: 600 euros (12 quotes de 50 euros aproximadament).
- Llum, aigua, gas ...: 600 euros (50 euros per 12 mensualitats aproximadament).
- Mensualitat de lloguer de despatx: en el seu cas és de la seva propietat. Si has de llogar un despatx, al menys has de sumar 300-400 euros mensuals, tot i que depèn de si el comparteixes, de si és un pis sencer, de la seva grandària, la seva ubicació, estat ....

consell-verdConsells

Pots trobar més informació en els següents enllaços:

Armant Martínez recomana: si has de pagar lloguer és necessari comptar amb al menys 10.000 euros per començar, perquè "el primer any els ingressos són enganyosos i no podrem assumir les despeses: els assumptes estaran en tràmit i encara no haurem minutat res, en canvi la mútua , el col·legi, els bancs i energètiques no esperen ". Explica que "els advocats més experimentats tendeixen a recomanar demanar provisions de fons als clients, el que ajuda a sufragar despeses des del minut un, però cal pensar que el client, com a norma general, no està disposat a confiar un assumpte a una persona jove i avançar una suma important de diners a l'espera de si sortirà bé o no ".

Silvia Plaça, de Mainar & Solana-Plaça Advocats (Saragossa), "havia previst invertir poc, uns 3.000 €", i tot i que finalment va necessitar una mica més de diners, no es va desviar molt a el principi. Aclareix que en els seus començaments no va haver de pagar lloguer, ja que els companys amb els quals es va associar li van deixar exercir al despatx que ja tenien sense cobrar lloguer; aquesta despesa ho va assumir més endavant, quan es van traslladar. A més, a l'principi no tenia empleats. destaca que el principal import que li va suposar molta despesa va ser la col·legiació, per al que va haver de destinar 1.700 €. Ens explica que amb el temps ha "augmentat molt les despeses progressivament, però també els ingressos". A l'hora de començar el negoci i realitzar la previsió de despeses, agraeix l'ajuda que li van prestar els companys que ja exercien i la orientaven en tot. Per a la previsió de despeses va tenir en compte "els bàsics, fonamentalment la mutualitat i el col·legi, que són els únics imprescindibles per començar". Has de recordar que aquestes quantitats varien d'un Col·legi a un altre.

Silvia Plaça ens ofereix una petita taula de previsió de despeses, aclarint que ella comparteix despatx amb altres dos advocats, de manera que les despeses totals (el triple dels reflectits a la taula) els comparteixen entre tres. Ens recorda que preveure els ingressos és complicat. En la prestació de serveis ha inclòs les despeses que li suposen les fotocòpies, l'empresa que li fa les nòmines de les treballadores (és l'única tasca de gestió que no realitza ella mateixa, que també és economista), l'empresa que els porta la comunicació de l'despatx i un import extra perquè sempre es van contractant altres serveis. Pel que fa a empleats, si és el cas només tenen dos: una secretària que treballa mitja jornada i una senyora de la neteja 3 hores a la setmana. En aquest exemple has de tenir en compte que aquest bufet s'ha constituït com SLP i que s'estalvien totes les despeses de comptabilitat i gestió de l'empresa, perquè Sílvia Plaza és també economista i pot encarregar-se de la qüestió fiscal i comptable de l'empresa. Però si no saps de comptabilitat, has de comptar amb una despesa extra perquè algú te la porti.

Previsió-de-despeses

 

Després d'haver definit el teu pla d'empresa, i un cop coneguts aquests exemples, pots elaborar el teu previsió del primer any, amb diversos apartats: el compte de resultats, en la qual es recullen els ingressos i les despeses; el pressupost de tresoreria, per anotar cobraments i pagaments -ingressos i despeses ja realitzats-, i que ens permet conèixer els diners líquid de què disposem; i un balanç provisional d'l'actiu i el passiu. A l'hora d'elaborar la previsió, Javier Ferrando, de Javier Ferrando AGI Saragossa, recorda que és millor calcular les despeses amb un marge de el 10% a l'alça.

A continuació, mostrem un model de taula que et pot servir per dissenyar la previsió detallada d'aquest primer any, adaptant-la a les característiques del teu negoci. (Font: Publicat a www.emprendedores.es)

pla de negoci

Comparteix: