01 agost 2014

Model de pla de negoci

consell-verdConsells

Pots trobar més informació en els següents enllaços:


El pla de negoci recull les línies bàsiques per a l'administració i planificació de l'empresa, és una explicació escrita de el model que hem previst per al nostre despatx. A més, s'utilitza per a sol·licitar finançament per al projecte.

El pla de negoci o pla d'empresa té quatre objectius fonamentals:

  • Comprovar i demostrar la viabilitat de el projecte.
  • Aportar més credibilitat a el projecte davant de tercers.
  • Controlar el desenvolupament de l'activitat de l'empresa en la fase inicial, comparant les previsions amb el que passa a la realitat.
  • Detectar i incorporar les noves possibilitats que vagin sorgint.

A continuació, resumim els punts bàsics que hauria de contenir el teu pla de negoci:

1. Característiques generals

Descripció de qui forma part de el projecte, trajectòria i perfil professional. Descripció dels punts forts de l'despatx i dels clients potencials. Resum de les dades bàsiques de l'projecte: característiques de l'empresa (activitat, classificació nacional d'activitats econòmiques, forma jurídica, localització, instal·lacions, equ

Comptabilitat.

ipus i maquinària, personal i estructura organitzativa, cartera de serveis, clients, eines de promoció) i resum de les dades econòmiques i financeres.

2. Entorn en el qual realitzarà l'activitat l'empresa

Anàlisi d'entorn econòmic i sociocultural, normatiu i tecnològic en el qual es crearà i desenvoluparà el nostre despatx.

3. Activitat de l'empresa

Àrees en les que oferirem els nostres serveis i procediments concrets dins de les mateixes.

4. Procés de la prestació de servei

Fases en les que executarem el nostre treball i desglossament dels serveis que prestarem. inclou:

  • Determinació de l'procés de prestació de serveis.
  • Subcontractacions.
  • Aprovisionaments.
  • Procediments i controls de qualitat.
  • Nivells de tecnologia aplicats en els processos: web, bloc, nivells de seguretat ...

5. El mercat i la competència

  • Definició de l'mercat: perfil de client i estimació de facturació. Descripció dels clients potencials i estimació de diners que ingressarem durant el primer any en funció de les diferents àrees de l'despatx.
  • Evolució i previsions de mercat.
  • La competència: anàlisi dels competidors (tingues en compte que, en funció de l'àrea d'especialització, el sector públic també pot ser competència, per exemple en temes d'assessoria laboral). En aquest apartat també has d'incloure les teves diferències respecte als teus competidors.
  • Anàlisi DAFO (debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats de l'empresa).

6. La comercialització de l'servei

  • Presentació de l'empresa: nom, logotip, identificació corporativa de la documentació, horari.
  • Accions de promoció: web, bloc, inscripció en guies comercials, publicitat, mailing ...
  • Determinació de l'preu dels serveis. Estudi dels barems mitjans en el sector i establiment dels nostres.

7. Localització de l'empresa

Descripció de l'espai físic en el qual instal·larem el despatx: lloc previst, mida del despatx, distribució d'ell mateix, comunicacions i infraestructures.

8. recursos humans

Previsió de les inversions en la contractació de personal necessari per al funcionament del nostre despatx. Descripció de les tasques de cada un dels treballadors. Organigrama de l'empresa. Processos de selecció i política general de recursos humans de l'empresa.

9. Pla econòmic-financer

Explicació de les diferents variables econòmiques previstes per al nostre despatx en els seus cinc primers anys de vida.

  • Inversions: detall de les inversions previstes per als cinc primers anys d'activitat.
  • Finançament: formes de finançament de el projecte (pròpia, préstecs ...), quantitat i percentatge que suposen cadascuna.
  • Ingressos: previsió d'ingressos per als cinc primers anys de vida de l'negoci, especificats per àrees.
  • Avaluació dels costos variables per línia d'activitat.
  • Costos fixos: serveis exteriors (lloguer, telèfon, llum, assegurances, publicitat, material ...), tributs, despeses de personal, despeses financeres i interessos de deute.
  • Política de circulant: períodes mitjans de cobrament i pagament.
  • Compte de resultats prevista: balanç dels cinc primers anys en funció de les despeses i ingressos previstos per a aquest període.
  • Balanç de situació previst per als cinc primers anys.
  • Previsions de tresoreria per als primers cinc anys.
  • Ràtios de el projecte: percentatges de rendibilitat econòmica, marge sobre les vendes, rotació de l'actiu, rendibilitat financera, endeutament, cost mitjà del deute, palanquejament i solvència.
  • Flux de caixa i rendibilitat de el projecte previst per als cinc primers anys.

10. Aspectes formals de el projecte

Forma jurídica triada i explicació de la mateixa. Protecció jurídica. Mesures de prevenció de riscos laborals.

11. innovació

Explicació de tipus de programes, noves tecnologies i sistemes de comunicacions que s'utilitzaran al despatx.

12. Planificació temporal de la posada en marxa

Llistat dels tràmits que realitzaran els socis de l'despatx per a la posada en marxa d'una societat professional: registre de l'domini web, constitució de la societat professional; sol·licitud de préstec; gestió de lloguer de local; sol·licitud de llicència d'obertura; adquisició d'equipament; inici de l'activitat.

Comparteix: