01 agost 2014

Tipus de despatxos d'advocats

advocades en un jutjatBàsicament, hi ha dos tipus despatxos d'advocats:

  • Individual: El titular de l'despatx és l'únic exercent.
  • col·lectiu: La titularitat correspon a dos o més advocats agrupats per a l'exercici de l'advocacia de manera conjunta. La majoria d'aquest tipus de despatx es regeix mitjançant un sistema de participació en beneficis per part dels socis.


Armando Martínez, 3 anys com a advocat.

consell-verdConsells de companys

  • Francisco Buitrago, De Bufet Buitrago, creu que és millor iniciar aquesta tasca acompanyat, "perquè necessites suport". En la seva opinió, és una bona idea que cada un dels socis estigui especialitzat en una àrea.
  • Armando Martínez, d'Armando Martínez Pérez Advocats, té un opinió semblant: creu que "el millor és associar-se amb gent ben preparada en matèries diferents de les que un mateix vagi a dedicar-se, perquè el ventall de clients serà més ampli".
  • Joan Garbayo, director general d'Assessoria Jurídica de Novit Legal, comparteix aquesta opinió. destaca d'iniciar aquest camí al costat d'algun o alguns companys implica una baixada de cost (en el lloguer o compra de l'despatx, recursos humans, material ...). Segons la seva opinió, l'ideal és que el conjunt dels lletrats que formen el despatx poguessin acollir totes les disciplines jurídiques a l'ésser cada un d'ells especialista en diferents branques. D'aquesta manera, podries donar un servei complet a el client i evitar perdre clients que finalment van a altres despatxos que ofereixen tot tipus de serveis.
  • Luis Blat, soci director de Broseta Advocats, subratlla el difícil que pot arribar a ser la convivència de manera que, segons la seva opinió, una bona solució pot ser començar compartint despeses i col·laborant en determinats temes per anar-se coneixent. Si més endavant hi ha "compatibilitat, visió i objectius comuns" serà el moment de associar-se.
  • Silvia Plaça, de Mainar & Solana-Plaça Advocats, considera "fonamental" associar-se, ja que veu "molt difícil aprendre una professió de manera individual". En la seva opinió, els companys sempre aporten diferents punts de vista i resulta important per compartir despeses.
  • Segons l'opinió de Javier Ferrando, de Javier Ferrando AGI Saragossa, més que associar-te, has de ser capaç de rodejar-te de bons col·legues per poder derivar als clients, i destaca la importància de la derivació, que també et repercuteix a tu. Pel que fa a el temps necessari per saber si el negoci és rendible, els experts consultats parlen d'entre un i dos anys.
  • De tota manera, Luis Blat assenyala creu que el problema no està en els començaments, quan el "exercici sempre és rendible, ja que els costos no són molt elevats". Segons la seva opinió, "el problema comença quan l'activitat augmenta i cal incórrer en majors costos d'estructura".

Comparteix: